Długo wyczekiwane lekcje praktyczne dotyczące cięcia dekoracyjnego krzewów ozdobnych wreszcie mogły dojść do skutku. Odbyły się w ostatnim dniu, a w zasadzie na ostatnich godzinach nauki przed ogłoszeniem zamknięcia szkół przez epidemię…
Lekcje miały charakter otwarty i uczestniczyli w nich uczniowie klas pierwszych i drugich, kształcący się na kierunku architektura krajobrazu oraz nauczyciele i kadra zarządzająca ZSTiO.
W trakcie zajęć mających charakter warsztatowy, uczniowie zapoznali się z zasadami wykonywania cięcia dekoracyjnego oraz mieli okazję wypróbowania swoich sił w praktyce, formując rośliny na wcześniej przygotowanych stanowiskach. Wyzwanie było tym większe, że większość osób, które się go podjęły przystępowały do niego pierwszy raz. Coś, co z pozoru wydawało się proste, nagle nabrało innego znaczenia.
Efekt pracy uczniów był bardzo ciekawy, dlatego każdy miał prawo do pełnej satysfakcji.
Prace w terenie, zajęcia warsztatowe to nieodzowny element kształcenia na architekturze krajobrazu w naszej szkole. Dlatego nauka na tym kierunku nigdy nie będzie nudna. My, nauczyciele – obiecujemy Wam to.
Rok szkolny 2018/2019
Architektura krajobrazu może kojarzyć się głównie z projektowaniem terenów zieleni wokół ogrodów przydomowych, przestrzeni publicznej czy też układów urbanistycznych. To prawda, jednak oprócz wyżej wspomnianych, to również utrzymanie i pielęgnacja terenów zieleni, sztuka ogrodowa w całej swojej rozpiętości.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy II i III z naszego kierunku mieli do wykonania zadanie polegające na przeniesieniu części drzew i krzewów rosnących na terenach wcześniej zajmowanych przez ZSTiO do nowej lokalizacji przy ulicy Kusocińskiego 3b. Prace zostały podzielone na dwa etapy w okresie jesiennym i wiosennym. Trudność polegała na tym, że przesadzane rośliny miały niejednokrotnie duże rozmiary wynikające z ich wieku, a możliwości wykorzystania maszyn były bardzo ograniczone. Ważne w takich przypadkach było również trafienie w odpowiednie warunki pogodowe, ułatwiające przyjęcie roślin w nowych miejscach.
Zobaczyć w Internecie czy na filmach instruktarzowych to jedno, ale wykonanie w praktyce daje realny obraz nakładu pracy jaki trzeba wnieść przy takich przedsięwzięciach. I teraz pytanie, czy taka wiedza i umiejętności praktyczne przydają się architektowi krajobrazu? Jak najbardziej tak, ponieważ architekci oprócz działalności związanej z projektowaniem, bardzo często prowadzą własne firmy zakładające i pielęgnujące tereny zieleni. Mając styczność z praktyką, dużo łatwiej oszacować koszty i nakłady pracy na poszczególne przedsięwzięcia.
Na architekturze krajobrazu nie może być i nie jest nudno. To pewne. Nie wierzycie? Sprawdźcie
Rok szkolny 2015/2016
Architektura krajobrazu w akcji!
Po raz kolejny architektura krajobrazu z ZSTiO włączyła się w upiększanie terenów zieleni w Busku–Zdroju. Tym razem sprawa dotyczy parku „Glinianki”, który oprócz funkcji rekreacyjno–wypoczynkowych od tej pory będzie również pełnił funkcję dydaktyczną. W ramach współpracy z Urzędem Miasta I Gminy Busko–Zdrój, uczniowie klasy III TK zaprojektowali i wykonali rabatę bylinową, złożoną głównie
z gatunków bylin mających właściwości lecznicze. Zważając na bliskie sąsiedztwo parku i placówek oświatowych z pewnością będzie to dobre miejsce, żeby od najmłodszych lat poznawać różnorodność świata roślin. Jako fachowcy uprzedzamy, iż na efekt docelowy trzeba trochę zaczekać, ale już w wakacje będzie można podziwiać rabatę w pełnej okazałości.
Kolejnym działaniem naszych architektów krajobrazu było obsadzenie kwietnika zbudowanego na placu zabaw przy os. Gen. Andersa. Tutaj również do pracy chętnie włączyli się uczniowie klasy III TK, wykazując się dużym zaangażowaniem
i profesjonalizmem. Zapraszamy do obejrzenia, choćby w drodze do Skate-parku.
Szczególne podziękowania kierujemy do Marysi Janickiej i Patrycji Ludyni za zaangażowanie nad projektami.
Zieleń przy ZSTiO objęta troskliwą opieką przez adeptów architektury krajobrazu.
Współpraca z Uzdrowiskiem S.A. w Busku-Zdroju - zajęcia praktyczne.
Pielęgnacja zieleni w Wielkiej Brytanii w ramach praktyk zagranicznych.
Nasz regionalny pomnik przyrody we wspaniałym towarzystwie klasy III TK.