joomplu:9281

a-1

 „4 Professions 4 Great Future” Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+

Akcja 1 Mobilność osób uczących się i kadry
w ramach kształcenia zawodowego

 REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

4 Professions 4 Great Future”

 

w ramach akcji 1 „Mobilność edukacyjna”- „Mobilność osób uczących się i kadry
w
 ramach kształcenia zawodowego” w programie Erasmus+ dla uczniów Technikum Nr 3 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju

 

§ 1

  Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów  w projekcie pt.: „4 Professions 4 Great Future” w ramach akcji 1 – „Mobilność edukacyjna” – „Mobilność osób uczących się i kadry
w ramach kształcenia zawodowego” w programie Erasmus+.

 § 2

Informacje o projekcie

1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju w okresie od 1 czerwca 2015 do 31 maja 2017 roku.

2. Program skierowany jest do uczniów Technikum Nr 3 kształcących się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik  hotelarstwa, oraz technik geodeta, jak również dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 3.

3. W ramach projektu zrekrutowani uczniowie wezmą udział w następujących działaniach:

1) przygotowaniu pedagogiczno – kulturowo – językowym,

2) 2 – tygodniowych praktykach zorganizowanych w Wielkiej Brytanii lub Niemczech lub Hiszpanii.

4. Terminy wyjazdów:

1) grupa I (uczniowie ZSZ Nr3 uczący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w  budownictwie) – luty 2016 roku,

2) grupa II (uczniowie uczący się w zawodzie  technik hotelarstwa) – kwiecień 2016 roku,

3) grupa III (uczniowie uczący się w zawodzie  technik architektury krajobrazu oraz technik budownictwa) 

 – kwiecień 2016

4) grupa IV (uczniowie uczący się w zawodzie  technik geodeta) – kwiecień 2016

5) grupa V (uczniowie uczący się w zawodzie  technik architektury krajobrazu oraz technik budownictwa)
 – wrzesień 2016

6) grupa VI (uczniowie ZSZ nr3 uczący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w  budownictwie) – wrzesień 2016

7) grupa VII (uczniowie uczący się w zawodzie  technik hotelarstwa i technik geodeta) – marzec 2017

 5. W powyższych działaniach wezmą udział wszyscy zrekrutowani do projektu.

 § 3

Zasady rekrutacji uczestników projektu

1. Rekrutacja prowadzona będzie przez Komisję Rekrutacyjną, powołaną przez dyrektora szkoły w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju:

1) I tura – od 1 września 2015 roku,

2) II tura – od 1 czerwca 2016 roku,

2. Informacja o procesie rekrutacji zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.

3. Do udziału w projekcie może zgłosić się osoba, która jest uczniem ZSTiO w Busku-Zdroju.

4. Przewiduje się zrekrutowanie następującej liczby uczniów do udziału w projekcie:

1) I tura – 16  uczniów uczących się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w  budownictwie, 16 uczniów uczących się w zawodzie  technik hotelarstwa, 8 uczniów uczących się
w zawodzie  technik architektury krajobrazu oraz 8 uczniów uczących się w zawodzie  technik budownictwa, 16 uczniów uczących się w zawodzie  technik geodeta.

2) II tura - 8 uczniów kształcących się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie, 5 uczniów uczących się w zawodzie  technik architektury krajobrazu oraz 5 uczniów uczących się w zawodzie  technik budownictwa, 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta.

5. Uczeń ubiegający się o udział w  projekcie „4 Professions 4 Great Future” realizowanym  w ramach programu Erasmus+ powinien złożyć do przewodniczącej Komisji Rekrutacyjnej Pani wicedyrektor Anny Koseli terminie do 16 października 2015r. w I turze, natomiast w II turze do 8 lipca 2016r. następujące dokumenty:

1) kwestionariusz osobowy (załącznik 1);

2) zgoda – oświadczenie rodziców/opiekunów, (załącznik 2);

3) oświadczenie ucznia (załącznik 3);

4) oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

i wykorzystywanie wizerunku (załącznik 4).

6. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.

7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej
i rezerwowej. Wyniki rekrutacji zostaną przedstawione uczniom na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły w terminie:

1) I tura – do końca października 2015r.

2) II tura – do końca lipca 2016r.

8. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.

9. Wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zrekrutowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie skreślony z listy uczestników.

 Kryteria rekrutacji uczestników projektu

1. Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania formalne:

1) być uczniem Technikum Nr 3 kształcącym się w zawodach  technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, technik geodeta lub uczniem Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3

2) posiadać dowód osobisty lub ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy (w przypadku zakwalifikowania do wyjazdu).

2.W przypadku braku dokumentów tożsamości, o których mowa w ust.1 pkt.2 kandydat na uczestnika projektu powinien zadeklarować wyrobienie dokumentu na minimum miesiąc przed planowanym terminem wyjazdu;

3. Uczeń powinien złożyć komplet dokumentów zgodny z regulaminem rekrutacji.

4.Kryteria uwzględnione przy rekrutacji:

1) Znajomość języka angielskiego, sprawdzona w pisemnym teście kwalifikacyjnym dla każdej z grup.

Test będzie sprawdzał umiejętności komunikacyjne, rozumienia tekstu słuchanego. Będzie obowiązywała następująca punktacja:

a)     30% - 49% - 1pkt,

b)    50% - 74% - 2pkt,

c)     75% - 89% - 3pkt,

d)    90% - 99% - 4pkt,

e)     100% - 5pkt.

2) Punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych uzyskanych na koniec ubiegłego roku szkolnego.

       a) 2,00 - 2,99 - 2pkt,

       b) 3,00 - 3,99 - 3pkt,

       c) 4,00 - 4,99 - 4pkt,

       d) 5,00 - 6,00 - 5pkt.

3) Sytuacja rodzinna.

       a) sierota - 2pkt,

       b) półsierota - 1pkt,

       c) trudna sytuacja materialna - 1 pkt.

Test odbędzie się w tym samym miejscu i czasie (odpowiednio dla każdej z dwóch tur) dla wszystkich chętnych z klas uprawnionych do udziału w projekcie. Do punktów uzyskanych z testu będą dodawane  punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych i sytuację rodzinną. Po przeprowadzeniu testu
i zsumowaniu punktów zostanie wyłoniona grupa uczniów, którzy uzyskali największą liczbę punktów. Ich nazwiska i imiona umieszczone zostaną na liście głównej osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Osoby, które uzyskają mniejszą ilość punktów znajdą się na listach rezerwowych.

3. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów będzie brana pod uwagę ocena z zachowania, uzyskana na koniec ubiegłego roku szkolnego.

4. Przedmioty brane pod uwagę w Technikum Nr 3:

1)     w zawodzie technik geodeta:

po klasie I

a)     geodezja ogólna,

b)    rysunek geodezyjny,

c)     terenowe ćwiczenia geodezyjne,

d)    prawo w geodezji.

po klasie II

a)     geodezja ogólna,

b)    geodezja inżynieryjna,

c)     prace obliczeniowe i kartograficzne,

d)    geomatyka,

e)     terenowe ćwiczenia geodezyjne,

f)     prawo w geodezji.

po klasie III

a)     geodezja inżynieryjna,

b)    kataster i gospodarka nieruchomościami,

c)     działalność gospodarcza w geodezji,

d)    język obcy w geodezji,

e)     prace obliczeniowe i kartograficzne,

f)     geomatyka,

g)    dokumentacja katastralna

h)     terenowe ćwiczenia geodezyjne.

2)     w zawodzie technik budownictwa:

po klasie I

    a) rysunek techniczny,

    b) organizacja robót budowlanych,

    c) dokumentacja techniczna.

po klasie II

    a) rysunek techniczny

    b) technologia robót murarskich i tynkarskich,

    c) organizacja robót budowlanych,

    d) dokumentacja techniczna,

    e) roboty murarskie i tynkarskie,

    f) nadzór robót budowlanych,

po klasie III

    a) technologia robót murarskich i tynkarskich,

    b) organizacja robót budowlanych,

    c)  kosztorysowanie w budownictwie,

    d) język obcy zawodowy w budownictwie,

    e) działalność gospodarcza w budownictwie

    f)  roboty murarskie i tynkarskie,

    g) nadzór robót budowlanych,

    h) kosztorysowanie i dokumentacja przetargowa w budownictwie.

3) w zawodzie technik architektury krajobrazu:

po klasie I

    a)podstawy architektury krajobrazu,

    b) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,

    c) projekty obiektów architektury krajobrazu.

po klasie II

    a) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,

    b) obiekty małej architektury krajobrazu,

    c) projekty obiektów architektury krajobrazu,

    d) prace w obiektach architektury krajobrazu.

Po klasie III

a)     obiekty małej architektury krajobrazu,

b)    język obcy w architekturze krajobrazu,

c)     projekty obiektów architektury krajobrazu,

d)    prace w obiektach architektury krajobrazu.

4) w zawodzie technik hotelarstwa:

po klasie I

    a) działalność recepcji,

    b) organizacja pracy w hotelarstwie,

    c) techniki pracy w hotelarstwie.

po klasie II

    a) działalność recepcji,

    b) organizacja pracy w hotelarstwie,

    c) techniki pracy w hotelarstwie,

    d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,

    e) marketing usług hotelarskich,

    f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,

    g) język angielski w hotelarstwie,

    h) obsługa konsumenta,

    i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,

    j) praktyka zawodowa.

po klasie III

    b) organizacja pracy w hotelarstwie,

    c) techniki pracy w hotelarstwie,

    d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,

    e) marketing usług hotelarskich,

    f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,

    g) język angielski w hotelarstwie,

    h) obsługa konsumenta,

    i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,

    j) praktyka zawodowa

5. Przedmioty brane pod uwagę w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 3:

po klasie I:

a)     podstawy budownictwa,

b)    rysunek budowlany,

c)     technologia montażu systemu suchej zabudowy,

d)    roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,

po klasie II:

a)     podstawy budownictwa,

b)    rysunek budowlany,

c)     technologia montażu systemu suchej zabudowy,

d)    technologia robót malarsko-tapeciarskich,

e)     technologia robót posadzkarsko-okładzinowych,

f)     roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,

g)    roboty malarsko-tapeciarskie – zajęcia praktyczne.

§4

Prawa i obowiązki uczestnika projektu

1.Każdy uczestnik ma prawo do:

1) nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,

2) bezpłatnego wyjazdu i pobytu w Niemczech ub Wielkiej Brytanii lub Hiszpanii w trakcie odbywania stażu zagranicznego,

3) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,

4) otrzymania materiałów promocyjnych.

2. Uczestnik zobowiązuje się do:

1) przestrzegania zapisów „Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” pod rygorem wykluczenia
z uczestniczenia w projekcie,

2) zawarcia porozumienia o programie zajęć oraz zobowiązania dotyczącego jakości zgodnie z założeniami Programu Erasmus+,

3) uczestnictwa w zajęciach i działaniach zaplanowanych w ramach realizacji projektu (podpisy na listach obecności),

4) dołożenia wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu,

5) punktualnego przybywania na miejsce odbywania stażu,

6) realizowania zadań zleconych przez opiekuna stażu,

7) uczestniczenia w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu,

8) wydawania otrzymanych środków pieniężnych zgodnie z zasadami finansowania
i programem stażu,

9) bieżącego informowania nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika,

10)  wypełniania ankiet jakościowych dotyczących satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie,

11) codziennego uzupełniania dzienniczków praktyki,

12) bieżącego dokształcania się w zakresie potrzebnego słownictwa w języku angielskim, w celu właściwego odbycia stażu,

13) odpowiedniego zachowania  na stażu i podczas czasu wolnego,

14) przybycia na wyznaczone przez koordynatorów projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie do 30 dni po zakończeniu stażu,

15) wykonania prezentacji multimedialnej z przebiegu mobilności,

16) wypełniania wszelkiego rodzaju dokumentacji zleconej przez koordynatora, wynikającej z założeń projektu,

17) uczestniczenia po powrocie ze stażu w działaniach promujących program Erasmus+,

18) przestrzegania regulaminu praktyk,

19) do zwrotu poniesionych kosztów na organizację stażu w przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z własnej winy, w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora,

20) wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych,

21) współpracy z opiekunami i nauczycielami zaangażowanymi przy realizacji projektu,

22) przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas podróży
oraz w trakcie pobytu na terenie Wielkiej Brytanii lub Niemczech lub Hiszpanii

23) przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków          odurzających,

24) nie oddalania się samodzielnego od grupy podczas wycieczek i wyjazdów.

§5

Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie

1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:

1) rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSTiO w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);

2) rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych
lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do której należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji
(np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego. Prawo do wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonych kryteriów rekrutacji.

2. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub wykluczenia z udziału w projekcie, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu poniesionych kosztów w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora oraz zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji lub wykluczenia.

 §6

Wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie

1. Zespół projektowy zastrzega sobie prawo wykluczenia ucznia z udziału w projekcie w przypadku:

1) nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu w ilości przekraczającej 20% ogólnej liczby zajęć

2) drastycznego naruszenia zapisów regulaminu uczestnictwa w projekcie.

 §7

Zasady monitoringu i kontroli

1. Uczestnicy projektu pod legają procesowi monitoringu i ewaluacji.

2. Uczestnik projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom zaangażowanym w realizację projektu, jak również osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.

 §8

Postanowienia końcowe

1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.

2. Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju przy współudziale koordynatora organizacyjnego projektu i zastępcy dyrektora do spraw kształcenia zawodowego i praktyk zawodowych.

 

Przejdź do góry
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd