„4 Professions 4 Great Future” Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 1 Mobilność osób uczących się i kadryw ramach kształcenia zawodowego |
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„4 Professions 4 Great Future”
w ramach akcji 1 „Mobilność edukacyjna”- „Mobilność osób uczących się i kadry
w ramach kształcenia zawodowego” w programie Erasmus+ dla uczniów Technikum Nr 3 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju
§ 1
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie pt.: „4 Professions 4 Great Future” w ramach akcji 1 – „Mobilność edukacyjna” – „Mobilność osób uczących się i kadry
w ramach kształcenia zawodowego” w programie Erasmus+.
§ 2
Informacje o projekcie
1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju w okresie od 1 czerwca 2015 do 31 maja 2017 roku.
2. Program skierowany jest do uczniów Technikum Nr 3 kształcących się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, oraz technik geodeta, jak również dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 3.
3. W ramach projektu zrekrutowani uczniowie wezmą udział w następujących działaniach:
1) przygotowaniu pedagogiczno – kulturowo – językowym,
2) 2 – tygodniowych praktykach zorganizowanych w Wielkiej Brytanii lub Niemczech lub Hiszpanii.
4. Terminy wyjazdów:
1) grupa I (uczniowie ZSZ Nr3 uczący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie) – luty 2016 roku,
2) grupa II (uczniowie uczący się w zawodzie technik hotelarstwa) – kwiecień 2016 roku,
3) grupa III (uczniowie uczący się w zawodzie technik architektury krajobrazu oraz technik budownictwa)
– kwiecień 2016
4) grupa IV (uczniowie uczący się w zawodzie technik geodeta) – kwiecień 2016
5) grupa V (uczniowie uczący się w zawodzie technik architektury krajobrazu oraz technik budownictwa)
– wrzesień 2016
6) grupa VI (uczniowie ZSZ nr3 uczący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie) – wrzesień 2016
7) grupa VII (uczniowie uczący się w zawodzie technik hotelarstwa i technik geodeta) – marzec 2017
5. W powyższych działaniach wezmą udział wszyscy zrekrutowani do projektu.
§ 3
Zasady rekrutacji uczestników projektu
1. Rekrutacja prowadzona będzie przez Komisję Rekrutacyjną, powołaną przez dyrektora szkoły w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju:
1) I tura – od 1 września 2015 roku,
2) II tura – od 1 czerwca 2016 roku,
2. Informacja o procesie rekrutacji zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.
3. Do udziału w projekcie może zgłosić się osoba, która jest uczniem ZSTiO w Busku-Zdroju.
4. Przewiduje się zrekrutowanie następującej liczby uczniów do udziału w projekcie:
1) I tura – 16 uczniów uczących się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie, 16 uczniów uczących się w zawodzie technik hotelarstwa, 8 uczniów uczących się
w zawodzie technik architektury krajobrazu oraz 8 uczniów uczących się w zawodzie technik budownictwa, 16 uczniów uczących się w zawodzie technik geodeta.
2) II tura - 8 uczniów kształcących się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie, 5 uczniów uczących się w zawodzie technik architektury krajobrazu oraz 5 uczniów uczących się w zawodzie technik budownictwa, 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta.
5. Uczeń ubiegający się o udział w projekcie „4 Professions 4 Great Future” realizowanym w ramach programu Erasmus+ powinien złożyć do przewodniczącej Komisji Rekrutacyjnej Pani wicedyrektor Anny Koseli terminie do 16 października 2015r. w I turze, natomiast w II turze do 8 lipca 2016r. następujące dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy (załącznik 1);
2) zgoda – oświadczenie rodziców/opiekunów, (załącznik 2);
3) oświadczenie ucznia (załącznik 3);
4) oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
i wykorzystywanie wizerunku (załącznik 4).
6. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej
i rezerwowej. Wyniki rekrutacji zostaną przedstawione uczniom na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły w terminie:
1) I tura – do końca października 2015r.
2) II tura – do końca lipca 2016r.
8. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
9. Wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zrekrutowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie skreślony z listy uczestników.
Kryteria rekrutacji uczestników projektu
1. Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania formalne:
1) być uczniem Technikum Nr 3 kształcącym się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, technik geodeta lub uczniem Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3
2) posiadać dowód osobisty lub ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy (w przypadku zakwalifikowania do wyjazdu).
2.W przypadku braku dokumentów tożsamości, o których mowa w ust.1 pkt.2 kandydat na uczestnika projektu powinien zadeklarować wyrobienie dokumentu na minimum miesiąc przed planowanym terminem wyjazdu;
3. Uczeń powinien złożyć komplet dokumentów zgodny z regulaminem rekrutacji.
4.Kryteria uwzględnione przy rekrutacji:
1) Znajomość języka angielskiego, sprawdzona w pisemnym teście kwalifikacyjnym dla każdej z grup.
Test będzie sprawdzał umiejętności komunikacyjne, rozumienia tekstu słuchanego. Będzie obowiązywała następująca punktacja:
a) 30% - 49% - 1pkt,
b) 50% - 74% - 2pkt,
c) 75% - 89% - 3pkt,
d) 90% - 99% - 4pkt,
e) 100% - 5pkt.
2) Punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych uzyskanych na koniec ubiegłego roku szkolnego.
a) 2,00 - 2,99 - 2pkt,
b) 3,00 - 3,99 - 3pkt,
c) 4,00 - 4,99 - 4pkt,
d) 5,00 - 6,00 - 5pkt.
3) Sytuacja rodzinna.
a) sierota - 2pkt,
b) półsierota - 1pkt,
c) trudna sytuacja materialna - 1 pkt.
Test odbędzie się w tym samym miejscu i czasie (odpowiednio dla każdej z dwóch tur) dla wszystkich chętnych z klas uprawnionych do udziału w projekcie. Do punktów uzyskanych z testu będą dodawane punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych i sytuację rodzinną. Po przeprowadzeniu testu
i zsumowaniu punktów zostanie wyłoniona grupa uczniów, którzy uzyskali największą liczbę punktów. Ich nazwiska i imiona umieszczone zostaną na liście głównej osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Osoby, które uzyskają mniejszą ilość punktów znajdą się na listach rezerwowych.
3. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów będzie brana pod uwagę ocena z zachowania, uzyskana na koniec ubiegłego roku szkolnego.
4. Przedmioty brane pod uwagę w Technikum Nr 3:
1) w zawodzie technik geodeta:
po klasie I
a) geodezja ogólna,
b) rysunek geodezyjny,
c) terenowe ćwiczenia geodezyjne,
d) prawo w geodezji.
po klasie II
a) geodezja ogólna,
b) geodezja inżynieryjna,
c) prace obliczeniowe i kartograficzne,
d) geomatyka,
e) terenowe ćwiczenia geodezyjne,
f) prawo w geodezji.
po klasie III
a) geodezja inżynieryjna,
b) kataster i gospodarka nieruchomościami,
c) działalność gospodarcza w geodezji,
d) język obcy w geodezji,
e) prace obliczeniowe i kartograficzne,
f) geomatyka,
g) dokumentacja katastralna
h) terenowe ćwiczenia geodezyjne.
2) w zawodzie technik budownictwa:
po klasie I
a) rysunek techniczny,
b) organizacja robót budowlanych,
c) dokumentacja techniczna.
po klasie II
a) rysunek techniczny
b) technologia robót murarskich i tynkarskich,
c) organizacja robót budowlanych,
d) dokumentacja techniczna,
e) roboty murarskie i tynkarskie,
f) nadzór robót budowlanych,
po klasie III
a) technologia robót murarskich i tynkarskich,
b) organizacja robót budowlanych,
c) kosztorysowanie w budownictwie,
d) język obcy zawodowy w budownictwie,
e) działalność gospodarcza w budownictwie
f) roboty murarskie i tynkarskie,
g) nadzór robót budowlanych,
h) kosztorysowanie i dokumentacja przetargowa w budownictwie.
3) w zawodzie technik architektury krajobrazu:
po klasie I
a)podstawy architektury krajobrazu,
b) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu.
po klasie II
a) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,
b) obiekty małej architektury krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu,
d) prace w obiektach architektury krajobrazu.
Po klasie III
a) obiekty małej architektury krajobrazu,
b) język obcy w architekturze krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu,
d) prace w obiektach architektury krajobrazu.
4) w zawodzie technik hotelarstwa:
po klasie I
a) działalność recepcji,
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie.
po klasie II
a) działalność recepcji,
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie,
d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,
e) marketing usług hotelarskich,
f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,
g) język angielski w hotelarstwie,
h) obsługa konsumenta,
i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,
j) praktyka zawodowa.
po klasie III
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie,
d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,
e) marketing usług hotelarskich,
f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,
g) język angielski w hotelarstwie,
h) obsługa konsumenta,
i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,
j) praktyka zawodowa
5. Przedmioty brane pod uwagę w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 3:
po klasie I:
a) podstawy budownictwa,
b) rysunek budowlany,
c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,
d) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,
po klasie II:
a) podstawy budownictwa,
b) rysunek budowlany,
c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,
d) technologia robót malarsko-tapeciarskich,
e) technologia robót posadzkarsko-okładzinowych,
f) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,
g) roboty malarsko-tapeciarskie – zajęcia praktyczne.
§4
Prawa i obowiązki uczestnika projektu
1.Każdy uczestnik ma prawo do:
1) nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
2) bezpłatnego wyjazdu i pobytu w Niemczech ub Wielkiej Brytanii lub Hiszpanii w trakcie odbywania stażu zagranicznego,
3) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
4) otrzymania materiałów promocyjnych.
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
1) przestrzegania zapisów „Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” pod rygorem wykluczenia
z uczestniczenia w projekcie,
2) zawarcia porozumienia o programie zajęć oraz zobowiązania dotyczącego jakości zgodnie z założeniami Programu Erasmus+,
3) uczestnictwa w zajęciach i działaniach zaplanowanych w ramach realizacji projektu (podpisy na listach obecności),
4) dołożenia wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu,
5) punktualnego przybywania na miejsce odbywania stażu,
6) realizowania zadań zleconych przez opiekuna stażu,
7) uczestniczenia w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu,
8) wydawania otrzymanych środków pieniężnych zgodnie z zasadami finansowania
i programem stażu,
9) bieżącego informowania nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika,
10) wypełniania ankiet jakościowych dotyczących satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie,
11) codziennego uzupełniania dzienniczków praktyki,
12) bieżącego dokształcania się w zakresie potrzebnego słownictwa w języku angielskim, w celu właściwego odbycia stażu,
13) odpowiedniego zachowania na stażu i podczas czasu wolnego,
14) przybycia na wyznaczone przez koordynatorów projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie do 30 dni po zakończeniu stażu,
15) wykonania prezentacji multimedialnej z przebiegu mobilności,
16) wypełniania wszelkiego rodzaju dokumentacji zleconej przez koordynatora, wynikającej z założeń projektu,
17) uczestniczenia po powrocie ze stażu w działaniach promujących program Erasmus+,
18) przestrzegania regulaminu praktyk,
19) do zwrotu poniesionych kosztów na organizację stażu w przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z własnej winy, w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora,
20) wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych,
21) współpracy z opiekunami i nauczycielami zaangażowanymi przy realizacji projektu,
22) przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas podróży
oraz w trakcie pobytu na terenie Wielkiej Brytanii lub Niemczech lub Hiszpanii
23) przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków odurzających,
24) nie oddalania się samodzielnego od grupy podczas wycieczek i wyjazdów.
§5
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
1) rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSTiO w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego);
2) rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych
lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do której należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji
(np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego. Prawo do wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonych kryteriów rekrutacji.
2. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub wykluczenia z udziału w projekcie, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu poniesionych kosztów w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora oraz zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji lub wykluczenia.
§6
Wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie
1. Zespół projektowy zastrzega sobie prawo wykluczenia ucznia z udziału w projekcie w przypadku:
1) nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu w ilości przekraczającej 20% ogólnej liczby zajęć
2) drastycznego naruszenia zapisów regulaminu uczestnictwa w projekcie.
§7
Zasady monitoringu i kontroli
1. Uczestnicy projektu pod legają procesowi monitoringu i ewaluacji.
2. Uczestnik projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom zaangażowanym w realizację projektu, jak również osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.
§8
Postanowienia końcowe
1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
2. Kwestie nie uregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju przy współudziale koordynatora organizacyjnego projektu i zastępcy dyrektora do spraw kształcenia zawodowego i praktyk zawodowych.