REGULAMIN DO WYDRUKU W FORMACIE PDF
Busko – Zdrój, 20.10.2017
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Myślenie ponad granicami”
Numer projektu: 2017-1-PL-01-KA102-037030
Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego dla uczniów i absolwentów Technikum Nr 3 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku- Zdroju.
§ 1
Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie „Myślenie ponad granicami” o numerze2017-1-PL-01-KA102-037030, w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Projekt „Myślenie ponad granicami” jest realizowany przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku – Zdroju.
§ 2
Informacje o projekcie
1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku- Zdroju, w okresie od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2019 roku.
2. Program skierowany jest do uczniów Technikum Nr 3 kształcących się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, oraz technik geodeta, jak również dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 3, a także Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia.
3. W ramach projektu zrekrutowani uczniowie wezmą udział w następujących działaniach:
1) przygotowaniu pedagogiczno – kulturowo – językowym,
2) Dwutygodniowych praktykach zorganizowanych w jednym z krajów: Portugalia, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania.
4. Terminy i skład uczniowski na poszczególne staże:
1) grupa I (8 uczniów ZSZ Nr 3 kształcący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta) – marzec 2018 roku, – staż w Portugalii.
2) grupa II (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa i 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik architektury krajobrazu ) – kwiecień 2018 roku - staż w Wielkiej Brytanii.
3) grupa III (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa oraz 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik budownictwa) – październik 2018 roku - staż we Włoszech.
4) grupa IV (8 uczniów ZSZ Nr 3 kształcący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie i Branżowej Szkoły I Stopnia oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik budownictwa) – marzec 2019 roku - staż w Niemczech.
5) grupa V (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta i 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik architektury krajobrazu) – kwiecień 2019 roku - staż w Hiszpanii.
5. W powyższych działaniach wezmą udział wszyscy zrekrutowani do projektu.
§ 3
Zasady rekrutacji uczestników projektu
1. Rekrutacja prowadzona będzie w trzech etapach przez Komisję Rekrutacyjną, powołaną przez dyrektora szkoły w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego
w Busku- Zdroju:
1) I tura – w listopadzie 2017 (dla staży w Portugalii i Wielkiej Brytanii),
2) II tura – w marcu 2018 (dla stażu we Włoszech),
3) III tura - w październiku 2018 (dla staży w Niemczech i Hiszpanii).
2. Informacja o procesie rekrutacji zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.
3. Do udziału w projekcie może zgłosić się osoba, która jest uczniem lub absolwentem* ZSTiO
w Busku- Zdroju.
4. Przewiduje się zrekrutowanie następującej liczby uczniów do udziału w projekcie:
L.p. |
Kraj odbywania stażu |
Kierunek kształcenia, który obejmuje nabór |
Ilość miejsc |
Szacowany termin wyjazdu |
Ostateczna data złożenia wniosku przez uczestnika |
1 |
Portugalia |
Technik geodeta, monter zabudowy i robót wykończeniowych |
8 + 8 |
Marzec 2018 |
28.10.2017 |
2 |
Wielka Brytania |
Technik hotelarstwa, technik architektury krajobrazu |
8 +8 |
Kwiecień 2018 |
25.09.2017 |
3 |
Włochy |
Technik hotelarstwa, technik budownictwa |
8 + 8 |
Wrzesień 2018 |
26.02.2018 |
4 |
Niemcy |
Technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych |
8 + 8 |
Marzec 2019 |
24.09.2018 |
5 |
Hiszpania |
Technik geodeta, technik architektury krajobrazu |
8 + 8 |
Kwiecień 2019 |
24.09.2018 |
(*) Mobilność ucznia musi zostać zrealizowana w ciągu jednego roku po zakończeniu nauki przez uczestnika.
5. Uczeń lub absolwent ubiegający się o udział w Projekcie Ponadnarodowa mobilność uczniów
i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, powinien złożyć do przewodniczącej Komisji Rekrutacyjnej Pani wicedyrektor Anny Koseli lub sekretariatu szkoły następujące dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystywanie wizerunku oraz zgoda rodziców/opiekunów na udział w mobilności (Załącznik 1);
2) oświadczenie ucznia (Załącznik 2)
3) Zaświadczenie o dochodach (Załącznik 3).
6. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.
7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej i rezerwowej. Wyniki rekrutacji zostaną przedstawione na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły w terminie:
1) I tura – do końca listopada 2017r.
2) II tura – do końca kwietnia 2018r.
3) III tura – do końca października 2018r.
8. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.
9. W przypadku gdy zrekrutowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie skreślony z listy uczestników, wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej.
Kryteria rekrutacji uczestników projektu
1. Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania formalne:
1) być uczniem lub absolwentem* Technikum Nr 3 kształcącym się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, technik geodeta lub uczniem Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 lub Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia.
2) w przypadku zakwalifikowania do wyjazdu posiadać dowód osobisty lub ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy
2.W przypadku braku dokumentów tożsamości, o których mowa w ust.1 pkt.2 kandydat na uczestnika projektu powinien zadeklarować wyrobienie dokumentu na minimum dwa miesiące przed planowanym terminem wyjazdu.
3. Uczeń powinien złożyć komplet dokumentów zgodny z regulaminem rekrutacji.
4.Kryteria uwzględnione przy rekrutacji:
1) Znajomość języka angielskiego, sprawdzona w pisemnym teście kwalifikacyjnym dla każdej z grup. Test będzie sprawdzał umiejętności komunikacyjne. Przewiduje się następującą punktację za poszczególne wyniki testu:
30% - 40% - 1pkt
41% - 50% - 2pkt
51% - 75% - 3pkt
76% - 90% - 4pkt
91% - 100 % - 5pkt
2) Dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności poziom trudności testu kwalifikacyjnego będzie dostosowany do ich możliwości zgodnie z treścią orzeczenia wystawionego przez odpowiednią instytucję.
3) Punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych uzyskanych na koniec ubiegłego roku szkolnego. Dla mobilności realizowanej we wrześniu 2018 (Włochy) będzie brana pod uwagę średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2017/2018.
a) 2,00 - 2,99 - 2pkt,
b) 3,00 - 3,99 - 3pkt,
c) 4,00 - 4,99 - 4pkt,
d) 5,00 - 6,00 - 5pkt.
4) Sytuacja rodzinna.
a) sierota - 2pkt,
b) półsierota - 1pkt,
c) trudna sytuacja materialna - 1 pkt.
* W oparciu o dokument zawarty w załączniku nr 5.
5) Wzorowa ocena z zachowania - 1pkt
5. Test odbędzie się w tym samym miejscu i czasie (odpowiednio dla każdej z trzech tur) dla wszystkich chętnych z klas uprawnionych do udziału w projekcie. Do punktów uzyskanych z testu będą dodawane punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych, sytuację rodzinną, sytuację materialną i ocenę z zachowania. Po przeprowadzeniu testu i zsumowaniu punktów zostanie wyłoniona grupa uczniów, którzy uzyskali największą liczbę punktów. Ich nazwiska i imiona umieszczone zostaną na liście głównej osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Osoby z mniejszą ilością punktów znajdą się na listach rezerwowych. O kolejności uczniów na liście rezerwowej zdecyduje oprócz punktacji ocena z zachowania, w tym udział uczniów w działaniach związanych z funkcjonowaniem szkoły oraz opinia komisji rekrutacyjnej w oparciu o konsultacje z wychowawcami klas.
6. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów przez osoby zakwalifikowane jako ostatnie na listach przyjętych oraz osób pozostałych, brana będzie pod uwagę opinia wychowawcy w oparciu o konsultacje z gronem pedagogicznym. W celu umożliwienia skorzystania ze staży zagranicznych jak największej ilości uczniów, dodatkowo w sytuacji remisowej premiowana będzie osoba, która do tej pory nie miała możliwości skorzystania z tego typu mobilności. Każdy z uczniów będzie mógł wyjechać tylko raz na staż zagraniczny w ramach aktualnego projektu.
7. Uczniowie z naganną oceną z zachowania nie będą brani pod uwagę w procesie rekrutacji.
8. Uczniom i rodzicom przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń, co do wyników rekrutacji w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy uczestników.
9. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję, która jest nieodwołalna. Autorzy zastrzeżenia mają prawo zapoznania się z protokołem posiedzenia komisji w terminie do pięciu dni roboczych od chwili ogłoszenia ostatecznej decyzji.
10. Przedmioty brane pod uwagę w Technikum Nr 3:
1) W zawodzie technik geodeta:
po klasie I
a) geodezja ogólna,
b) rysunek geodezyjny,
c) terenowe ćwiczenia geodezyjne,
d) prawo w geodezji.
po klasie II
a) geodezja ogólna,
b) geodezja inżynieryjna,
c) prace obliczeniowe i kartograficzne,
d) geomatyka,
e) terenowe ćwiczenia geodezyjne,
f) prawo w geodezji.
po klasie III
a) geodezja inżynieryjna,
b) kataster i gospodarka nieruchomościami,
c) działalność gospodarcza w geodezji,
d) język obcy w geodezji,
e) prace obliczeniowe i kartograficzne,
f) geomatyka,
g) dokumentacja katastralna
h) terenowe ćwiczenia geodezyjne.
2) W zawodzie technik budownictwa:
po klasie I
a) rysunek techniczny,
b) organizacja robót budowlanych,
c) dokumentacja techniczna.
po klasie II
a) rysunek techniczny
b) technologia robót murarskich i tynkarskich,
c) organizacja robót budowlanych,
d) dokumentacja techniczna,
e) roboty murarskie i tynkarskie,
f) nadzór robót budowlanych,
po klasie III
a) technologia robót murarskich i tynkarskich,
b) organizacja robót budowlanych,
c) kosztorysowanie w budownictwie,
d) język obcy zawodowy w budownictwie,
e) działalność gospodarcza w budownictwie
f) roboty murarskie i tynkarskie,
g) nadzór robót budowlanych,
h) kosztorysowanie i dokumentacja przetargowa w budownictwie.
3) W zawodzie technik architektury krajobrazu:
po klasie I
a) podstawy architektury krajobrazu,
b) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu.
po klasie II
a) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,
b) obiekty małej architektury krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu,
d) prace w obiektach architektury krajobrazu.
Po klasie III
a) obiekty małej architektury krajobrazu,
b) język obcy w architekturze krajobrazu,
c) projekty obiektów architektury krajobrazu,
d) prace w obiektach architektury krajobrazu.
4) W zawodzie technik hotelarstwa:
po klasie I
a) działalność recepcji,
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie.
po klasie II
a) działalność recepcji,
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie,
d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,
e) marketing usług hotelarskich,
f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,
g) język angielski w hotelarstwie,
h) obsługa konsumenta,
i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,
po klasie III
b) organizacja pracy w hotelarstwie,
c) techniki pracy w hotelarstwie,
d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,
e) marketing usług hotelarskich,
f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,
g) język angielski w hotelarstwie,
h) obsługa konsumenta,
i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,
11. Przedmioty brane pod uwagę w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 3:
po klasie I:
a) podstawy budownictwa,
b) rysunek budowlany,
c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,
d) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,
po klasie II:
a) podstawy budownictwa,
b) rysunek budowlany,
c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,
d) technologia robót malarsko-tapeciarskich,
e) technologia robót posadzkarsko-okładzinowych,
f) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,
g) roboty malarsko-tapeciarskie – zajęcia praktyczne.
12. Przedmioty brane pod uwagę w Branżowej Szkole I Stopnia:
po klasie I:
a) dokumentacja budowlana
b) podstawy budownictwa
c) rysunek budowlany
d) technologia robót konstrukcyjno-budowlanych
§4
Prawa i obowiązki uczestnika projektu
1.Każdy uczestnik ma prawo do:
1) nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
2) bezpłatnego przejazdu z Buska – Zdroju do miejsca odbywania stażu zagranicznego, pobytu w trakcie jego trwania oraz powrotu,
3) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
4) otrzymania materiałów promocyjnych.
2. Uczestnik zobowiązuje się do:
1) przestrzegania zapisów „Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” pod rygorem wykluczenia z uczestniczenia w projekcie,
2) zawarcia porozumienia o programie zajęć oraz zobowiązania dotyczącego jakości zgodnie z założeniami projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
3) uczestnictwa w zajęciach i działaniach zaplanowanych w ramach realizacji projektu (podpisy na listach obecności),
4) dołożenia wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu,
5) punktualnego przybywania na miejsce odbywania stażu,
6) realizowania zadań zleconych przez opiekuna stażu,
7) uczestniczenia w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu,
8) bieżącego informowania nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika,
9) wypełniania ankiet jakościowych dotyczących satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie,
10) codziennego uzupełniania zeszytu zajęć praktycznych,
11) bieżącego dokształcania się w zakresie słownictwa w języku obcym, w celu właściwego odbycia stażu,
12) odpowiedniego zachowania na stażu i podczas czasu wolnego,
13) przybycia na wyznaczone przez koordynatorów projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie do 14 dni po zakończeniu stażu,
14) wykonania prezentacji multimedialnej z przebiegu mobilności,
15) wypełniania dokumentacji zleconej przez koordynatora, wynikającej z założeń projektu,
16) uczestniczenia po powrocie ze stażu w działaniach promujących program PO WER,
17) przestrzegania regulaminu praktyk,
18) do zwrotu poniesionych kosztów na organizację stażu w przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z własnej winy, w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora,
19) wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych,
20) współpracy z opiekunami i nauczycielami zaangażowanymi przy realizacji projektu,
21) przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas podróży
oraz w trakcie pobytu na terenie Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i Włoch,
22) przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków odurzających,
23) nieoddalania się od grupy podczas wycieczek i wyjazdów,
§5
Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:
1) rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSTiO w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego),
2) rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych zgłoszonych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do której należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego. Prawo do wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonych kryteriów rekrutacji.
2. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub wykluczenia z udziału w projekcie, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu poniesionych kosztów w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora oraz zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji lub wykluczenia.
§6
Wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie
1. Zespół projektowy zastrzega sobie prawo wykluczenia ucznia z udziału w projekcie w przypadku:
1) nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu w ilości przekraczającej 20% ogólnej liczby zajęć
2) drastycznego naruszenia zapisów regulaminu uczestnictwa w projekcie.
§7
Zasady monitoringu i kontroli
1. Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
2. Uczestnik projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom zaangażowanym w realizację projektu, jak również osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.
§8
Postanowienia końcowe
1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
2. Kwestie nieuregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku - Zdroju przy współudziale koordynatora organizacyjnego projektu i zastępcy dyrektora do spraw kształcenia zawodowego
i praktyk zawodowych.
Kwestionariusze osobowe wraz z kompletem dokumentów do wypełnienia, niezbędnych do aplikowania do udziału w projekcie będą dostępne od dnia 20.10.2017, u koordynatorów projektu:
p. Michała Sokołowskiego
p. Iwony Makowskiej
p. Agnieszki Partyki
p. Ewy Charczuk
p. Wojciecha Farysia
Termin składania wniosków: do 30.10.2017 r.
Kolejność złożenia wniosku nie ma wpływu na wynik rekrutacji.