joomplu:9281

a-1

 

REGULAMIN DO WYDRUKU W FORMACIE PDF

Busko – Zdrój, 20.10.2017

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

Myślenie ponad granicami”

Numer projektu: 2017-1-PL-01-KA102-037030

Projekt Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego dla uczniów i absolwentów Technikum Nr 3 oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku- Zdroju.

 

§ 1

Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie „Myślenie ponad granicami” o numerze2017-1-PL-01-KA102-037030, w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Projekt „Myślenie ponad granicami” jest realizowany przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku – Zdroju.

§ 2

Informacje o projekcie

1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku- Zdroju, w okresie od 1 września 2017 do 31 sierpnia 2019 roku.

2. Program skierowany jest do uczniów Technikum Nr 3 kształcących się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, oraz technik geodeta, jak również dla uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 3, a także Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia.

3. W ramach projektu zrekrutowani uczniowie wezmą udział w następujących działaniach:

1) przygotowaniu pedagogiczno – kulturowo – językowym,

2) Dwutygodniowych praktykach zorganizowanych w jednym z krajów: Portugalia, Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Hiszpania.

4. Terminy i skład uczniowski na poszczególne staże:

1) grupa I (8 uczniów ZSZ Nr 3 kształcący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta) – marzec 2018 roku, – staż w Portugalii.

2) grupa II (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa i 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik architektury krajobrazu ) – kwiecień 2018 roku - staż w Wielkiej Brytanii.

3) grupa III (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik hotelarstwa oraz 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik budownictwa) – październik 2018 roku - staż we Włoszech.

4) grupa IV (8 uczniów ZSZ Nr 3 kształcący się w zawodzie monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie i Branżowej Szkoły I Stopnia oraz 8 uczniów kształcących się w zawodzie technik budownictwa) – marzec 2019 roku - staż w Niemczech.

5) grupa V (8 uczniów kształcących się w zawodzie technik geodeta i 8 uczniów kształcących się
w zawodzie technik architektury krajobrazu) – kwiecień 2019 roku - staż w Hiszpanii.

5. W powyższych działaniach wezmą udział wszyscy zrekrutowani do projektu.

§ 3

Zasady rekrutacji uczestników projektu

1. Rekrutacja prowadzona będzie w trzech etapach przez Komisję Rekrutacyjną, powołaną przez dyrektora szkoły w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego
w Busku- Zdroju:

1) I tura – w listopadzie 2017 (dla staży w Portugalii i Wielkiej Brytanii),

2) II tura – w marcu 2018 (dla stażu we Włoszech),

3) III tura - w październiku 2018 (dla staży w Niemczech i Hiszpanii).

2. Informacja o procesie rekrutacji zostanie umieszczona na stronie internetowej szkoły.

3. Do udziału w projekcie może zgłosić się osoba, która jest uczniem lub absolwentem* ZSTiO
w Busku- Zdroju.

4. Przewiduje się zrekrutowanie następującej liczby uczniów do udziału w projekcie:

L.p.

Kraj odbywania stażu

Kierunek kształcenia, który obejmuje nabór

Ilość miejsc

Szacowany termin wyjazdu

Ostateczna data złożenia wniosku przez uczestnika

1

Portugalia

Technik geodeta, monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie

8 + 8

Marzec 2018

28.10.2017

2

Wielka Brytania

Technik hotelarstwa, technik architektury krajobrazu

8 +8

Kwiecień 2018

25.09.2017

3

Włochy

Technik hotelarstwa, technik budownictwa

8 + 8

Wrzesień 2018

26.02.2018

4

Niemcy

Technik budownictwa, monter zabudowy i robót wykończeniowych
w budownictwie, murarz – tynkarz, elektryk, monter sieci i instalacji sanitarnych

8 + 8

Marzec 2019

24.09.2018

5

Hiszpania

Technik geodeta, technik architektury krajobrazu

8 + 8

Kwiecień 2019

24.09.2018

(*) Mobilność ucznia musi zostać zrealizowana w ciągu jednego roku po zakończeniu nauki przez uczestnika.

5. Uczeń lub absolwent ubiegający się o udział w Projekcie Ponadnarodowa mobilność uczniów
i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego,
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, powinien złożyć do przewodniczącej Komisji Rekrutacyjnej Pani wicedyrektor Anny Koseli lub sekretariatu szkoły następujące dokumenty:

1) kwestionariusz osobowy, oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystywanie wizerunku oraz zgoda rodziców/opiekunów na udział w mobilności (Załącznik 1);

2) oświadczenie ucznia (Załącznik 2)

3) Zaświadczenie o dochodach (Załącznik 3).

6. Złożone przez kandydata dokumenty nie podlegają zwrotowi.

7. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Komisję Rekrutacyjną listy głównej i rezerwowej. Wyniki rekrutacji zostaną przedstawione na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły w terminie:

1) I tura – do końca listopada 2017r.

2) II tura – do końca kwietnia 2018r.

3) III tura – do końca października 2018r.

8. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać wznowiona w dowolnym momencie trwania projektu.

9. W przypadku gdy zrekrutowany uczeń zrezygnuje z udziału w projekcie lub zostanie skreślony z listy uczestników, wolne miejsce zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej.

Kryteria rekrutacji uczestników projektu

1. Kandydat na uczestnika projektu powinien spełniać następujące wymagania formalne:

1) być uczniem lub absolwentem* Technikum Nr 3 kształcącym się w zawodach technik budownictwa, technik architektury krajobrazu, technik hotelarstwa, technik geodeta lub uczniem Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 3 lub Branżowej Szkoły Pierwszego Stopnia.

2) w przypadku zakwalifikowania do wyjazdu posiadać dowód osobisty lub ważny paszport co najmniej na kolejny rok kalendarzowy

2.W przypadku braku dokumentów tożsamości, o których mowa w ust.1 pkt.2 kandydat na uczestnika projektu powinien zadeklarować wyrobienie dokumentu na minimum dwa miesiące przed planowanym terminem wyjazdu.

3. Uczeń powinien złożyć komplet dokumentów zgodny z regulaminem rekrutacji.

4.Kryteria uwzględnione przy rekrutacji:

1) Znajomość języka angielskiego, sprawdzona w pisemnym teście kwalifikacyjnym dla każdej z grup. Test będzie sprawdzał umiejętności komunikacyjne. Przewiduje się następującą punktację za poszczególne wyniki testu:

30% - 40% - 1pkt

41% - 50% - 2pkt

51% - 75% - 3pkt

76% - 90% - 4pkt

91% - 100 % - 5pkt

2) Dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności poziom trudności testu kwalifikacyjnego będzie dostosowany do ich możliwości zgodnie z treścią orzeczenia wystawionego przez odpowiednią instytucję.

3) Punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych uzyskanych na koniec ubiegłego roku szkolnego. Dla mobilności realizowanej we wrześniu 2018 (Włochy) będzie brana pod uwagę średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2017/2018.

a) 2,00 - 2,99 - 2pkt,

b) 3,00 - 3,99 - 3pkt,

c) 4,00 - 4,99 - 4pkt,

d) 5,00 - 6,00 - 5pkt.

4) Sytuacja rodzinna.

a) sierota - 2pkt,

b) półsierota - 1pkt,

c) trudna sytuacja materialna - 1 pkt.

* W oparciu o dokument zawarty w załączniku nr 5.

5) Wzorowa ocena z zachowania - 1pkt

5. Test odbędzie się w tym samym miejscu i czasie (odpowiednio dla każdej z trzech tur) dla wszystkich chętnych z klas uprawnionych do udziału w projekcie. Do punktów uzyskanych z testu będą dodawane punkty za średnią ocen z przedmiotów zawodowych, sytuację rodzinną, sytuację materialną i ocenę z zachowania. Po przeprowadzeniu testu i zsumowaniu punktów zostanie wyłoniona grupa uczniów, którzy uzyskali największą liczbę punktów. Ich nazwiska i imiona umieszczone zostaną na liście głównej osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Osoby z mniejszą ilością punktów znajdą się na listach rezerwowych. O kolejności uczniów na liście rezerwowej zdecyduje oprócz punktacji ocena z zachowania, w tym udział uczniów w działaniach związanych z funkcjonowaniem szkoły oraz opinia komisji rekrutacyjnej w oparciu o konsultacje z wychowawcami klas.

6. W przypadku uzyskania takiej samej ilości punktów przez osoby zakwalifikowane jako ostatnie na listach przyjętych oraz osób pozostałych, brana będzie pod uwagę opinia wychowawcy w oparciu o konsultacje z gronem pedagogicznym. W celu umożliwienia skorzystania ze staży zagranicznych jak największej ilości uczniów, dodatkowo w sytuacji remisowej premiowana będzie osoba, która do tej pory nie miała możliwości skorzystania z tego typu mobilności. Każdy z uczniów będzie mógł wyjechać tylko raz na staż zagraniczny w ramach aktualnego projektu.

7. Uczniowie z naganną oceną z zachowania nie będą brani pod uwagę w procesie rekrutacji.

8. Uczniom i rodzicom przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń, co do wyników rekrutacji w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy uczestników.

9. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję, która jest nieodwołalna. Autorzy zastrzeżenia mają prawo zapoznania się z protokołem posiedzenia komisji w terminie do pięciu dni roboczych od chwili ogłoszenia ostatecznej decyzji.

10. Przedmioty brane pod uwagę w Technikum Nr 3:

1) W zawodzie technik geodeta:

po klasie I

a) geodezja ogólna,

b) rysunek geodezyjny,

c) terenowe ćwiczenia geodezyjne,

d) prawo w geodezji.

po klasie II

a) geodezja ogólna,

b) geodezja inżynieryjna,

c) prace obliczeniowe i kartograficzne,

d) geomatyka,

e) terenowe ćwiczenia geodezyjne,

f) prawo w geodezji.

po klasie III

a) geodezja inżynieryjna,

b) kataster i gospodarka nieruchomościami,

c) działalność gospodarcza w geodezji,

d) język obcy w geodezji,

e) prace obliczeniowe i kartograficzne,

f) geomatyka,

g) dokumentacja katastralna

h) terenowe ćwiczenia geodezyjne.

2) W zawodzie technik budownictwa:

po klasie I

a) rysunek techniczny,

b) organizacja robót budowlanych,

c) dokumentacja techniczna.

po klasie II

a) rysunek techniczny

b) technologia robót murarskich i tynkarskich,

c) organizacja robót budowlanych,

d) dokumentacja techniczna,

e) roboty murarskie i tynkarskie,

f) nadzór robót budowlanych,

po klasie III

a) technologia robót murarskich i tynkarskich,

b) organizacja robót budowlanych,

c) kosztorysowanie w budownictwie,

d) język obcy zawodowy w budownictwie,

e) działalność gospodarcza w budownictwie

f) roboty murarskie i tynkarskie,

g) nadzór robót budowlanych,

h) kosztorysowanie i dokumentacja przetargowa w budownictwie.

3) W zawodzie technik architektury krajobrazu:

po klasie I

a) podstawy architektury krajobrazu,

b) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,

c) projekty obiektów architektury krajobrazu.

po klasie II

a) rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu,

b) obiekty małej architektury krajobrazu,

c) projekty obiektów architektury krajobrazu,

d) prace w obiektach architektury krajobrazu.

Po klasie III

a) obiekty małej architektury krajobrazu,

b) język obcy w architekturze krajobrazu,

c) projekty obiektów architektury krajobrazu,

d) prace w obiektach architektury krajobrazu.

4) W zawodzie technik hotelarstwa:

po klasie I

a) działalność recepcji,

b) organizacja pracy w hotelarstwie,

c) techniki pracy w hotelarstwie.

po klasie II

a) działalność recepcji,

b) organizacja pracy w hotelarstwie,

c) techniki pracy w hotelarstwie,

d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,

e) marketing usług hotelarskich,

f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,

g) język angielski w hotelarstwie,

h) obsługa konsumenta,

i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,

po klasie III

b) organizacja pracy w hotelarstwie,

c) techniki pracy w hotelarstwie,

d) usługi żywieniowe w hotelarstwie,

e) marketing usług hotelarskich,

f) podstawy działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego,

g) język angielski w hotelarstwie,

h) obsługa konsumenta,

i) obsługa informatyczna w hotelarstwie,

11. Przedmioty brane pod uwagę w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 3:

po klasie I:

a) podstawy budownictwa,

b) rysunek budowlany,

c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,

d) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,

po klasie II:

a) podstawy budownictwa,

b) rysunek budowlany,

c) technologia montażu systemu suchej zabudowy,

d) technologia robót malarsko-tapeciarskich,

e) technologia robót posadzkarsko-okładzinowych,

f) roboty w systemach suchej zabudowy – zajęcia praktyczne,

g) roboty malarsko-tapeciarskie – zajęcia praktyczne.

12. Przedmioty brane pod uwagę w Branżowej Szkole I Stopnia:

po klasie I:

a) dokumentacja budowlana

b) podstawy budownictwa

c) rysunek budowlany

d) technologia robót konstrukcyjno-budowlanych

§4

Prawa i obowiązki uczestnika projektu

1.Każdy uczestnik ma prawo do:

1) nieodpłatnego udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,

2) bezpłatnego przejazdu z Buska – Zdroju do miejsca odbywania stażu zagranicznego, pobytu w trakcie jego trwania oraz powrotu,

3) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,

4) otrzymania materiałów promocyjnych.

2. Uczestnik zobowiązuje się do:

1) przestrzegania zapisów „Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie” pod rygorem wykluczenia z uczestniczenia w projekcie,

2) zawarcia porozumienia o programie zajęć oraz zobowiązania dotyczącego jakości zgodnie z założeniami projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.

3) uczestnictwa w zajęciach i działaniach zaplanowanych w ramach realizacji projektu (podpisy na listach obecności),

4) dołożenia wszelkich starań do realizacji w całości programu stażu,

5) punktualnego przybywania na miejsce odbywania stażu,

6) realizowania zadań zleconych przez opiekuna stażu,

7) uczestniczenia w imprezach kulturalnych organizowanych podczas stażu,

8) bieżącego informowania nauczyciela przebywającego z uczniami na stażu o wszelkich nieprawidłowościach mających wpływ na realizację stażu i stopień satysfakcji uczestnika,

9) wypełniania ankiet jakościowych dotyczących satysfakcji uczniów z uczestnictwa w projekcie,

10) codziennego uzupełniania zeszytu zajęć praktycznych,

11) bieżącego dokształcania się w zakresie słownictwa w języku obcym, w celu właściwego odbycia stażu,

12) odpowiedniego zachowania na stażu i podczas czasu wolnego,

13) przybycia na wyznaczone przez koordynatorów projektu spotkanie w celu przygotowania i wysłania raportu końcowego uczestnika, które odbędzie się w terminie do 14 dni po zakończeniu stażu,

14) wykonania prezentacji multimedialnej z przebiegu mobilności,

15) wypełniania dokumentacji zleconej przez koordynatora, wynikającej z założeń projektu,

16) uczestniczenia po powrocie ze stażu w działaniach promujących program PO WER,

17) przestrzegania regulaminu praktyk,

18) do zwrotu poniesionych kosztów na organizację stażu w przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z własnej winy, w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora,

19) wypełniania w trakcie zajęć testów sprawdzających, ankiet ewaluacyjnych,

20) współpracy z opiekunami i nauczycielami zaangażowanymi przy realizacji projektu,

21) przestrzegania wszelkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas podróży
oraz w trakcie pobytu na terenie Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i Włoch,

22) przestrzegania bezwzględnego zakazu spożywania alkoholu, palenia tytoniu i zażywania środków odurzających,

23) nieoddalania się od grupy podczas wycieczek i wyjazdów,

§5

Rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie

1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:

1) rezygnacja została zgłoszona na piśmie do Dyrektora ZSTiO w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego),

2) rezygnacja w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych zgłoszonych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie, do której należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego. Prawo do wyjazdu uzyska osoba z listy rezerwowej z zachowaniem ustalonych kryteriów rekrutacji.

2. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub wykluczenia z udziału w projekcie, uczestnik zobowiązany jest do zwrotu poniesionych kosztów w wysokości równoważnej poniesionych kosztów przez organizatora oraz zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i szkoleniowych, najpóźniej w chwili złożenia pisemnej rezygnacji lub wykluczenia.

§6

Wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie

1. Zespół projektowy zastrzega sobie prawo wykluczenia ucznia z udziału w projekcie w przypadku:

1) nieobecności na zajęciach organizowanych w ramach realizacji projektu w ilości przekraczającej 20% ogólnej liczby zajęć

2) drastycznego naruszenia zapisów regulaminu uczestnictwa w projekcie.

 

§7

Zasady monitoringu i kontroli

1. Uczestnicy projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.

2. Uczestnik projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom zaangażowanym w realizację projektu, jak również osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.

§8

Postanowienia końcowe

1. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.

2. Kwestie nieuregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku - Zdroju przy współudziale koordynatora organizacyjnego projektu i zastępcy dyrektora do spraw kształcenia zawodowego
i praktyk zawodowych.

 

Kwestionariusze osobowe wraz z kompletem dokumentów do wypełnienia, niezbędnych do aplikowania do udziału w projekcie będą dostępne od dnia 20.10.2017, u koordynatorów projektu:

p. Michała Sokołowskiego

p. Iwony Makowskiej

p. Agnieszki Partyki

p. Ewy Charczuk

p. Wojciecha Farysia

Termin składania wniosków: do 30.10.2017 r.

Kolejność złożenia wniosku nie ma wpływu na wynik rekrutacji.

Przejdź do góry
Our website is protected by DMC Firewall!